Hej Björkstakatter! - Medlemsutskick - Utställning 2019 2019-05-15 kl. 12:36

Nu närmar sig utställningshelgen och här kommer uppdatering och information för att vi alla ska kunna tagga till tänderna! =)

Vi börjar med att ses på klubben nu på torsdag den 16/5 för inventering av det som ska till utställningen.
Några kämpar har härom veckan gjort en riktig storstädning i förrådet, så nu återstår att gå igenom material och anteckna vad som behöver köpas in.
Självklart blir det även utställningssurr, trevligt umgänge och lite fika.
Vi ses på klubben torsdag den 16/5 kl. 19.00!

Sedan kommer vi till nästa veckas förberedelser, uppladdningen inför skarpt läge! =)
Vi kan inte nog betona hur roligt, och viktigt, det är att Björkstakattens utställning bygger på att vi alla deltar från början till slut! Ingen kan göra allt men alla kan göra något. =)

Vi hoppas alla tar sig tid nu under uppladdningen att baka till serveringen, vårt "fik" har i alla tider varit mycket uppskattat tack vare alla fenomenala BJK-bagare, hjälps vi åt blir det minst lika bra i år.

Från och med torsdag den 23/5 kl. 12 börjar vi tömma klubblokalen och förrådet och kör detta till ishallen i en hyrd lastbil.
Vi träffas vid klubblokalen på Västra Idrottsallén 4 c (nedre Haga) och packar ett första lass som några sedan kan börja fördela i hallen medan vi andra transporterar resten av sakerna till utställningen.
I och med ombyggnationerna runt hallen så får vi i år jobba från baksidan, kör alltså upp längs A-hallens vänstra sida och in bakom hallen.
Vi lossar/lastar in/kommer in under tors-fre via samma port som vi använt för morgoninsläpp de senaste åren.

Här behövs så många som möjligt för att vi ska kunna hålla tidsplanen!
Hör gärna av er i förväg till Maria Laestander, tel. 0705468485, om ni kommer efter kl. 12, så vi på bästa sätt kan fördela arbetskraften mellan klubben och hallen.
Från kl. 15 och framåt kan vi räkna med att lokalen är tömd och att vi alla arbetar på i hallen.
Under torsdag eftermiddag kommer simklubben som vi anlitat för att sätta upp alla burar. Under tiden förbereder vi så mycket vi bara hinner med i hallen, sätter ut bord och stolar, desinficerar burarna, ställer ordning i serveringen. Sedan kan vi avsluta ett gott dagsverke i rimlig tid beroende på hur många vi är som hjälps åt.

På fredagen börjar vi jobba kl. 10.
Information och entré, kokard- och BIS-priser ska ställas i ordning, mat ska läggas ut på burarna, soptunnor etc. ska ställas ut. Listan på förberedelser kan göras lång, och det kommer att finnas en lista på plats att bocka för, och självklart gör vi allt tillsammans, oavsett om det är första gången eller om en gjort det förr.
Efter kl. 16.00 är det fritt att boka och/eller klä sin bur för dem som antingen jobbar i hallen under tors-fre eller kommer med fika till serveringen.
Det är viktigt att vi alla respekterar att vi bestämt detta tillsammans för att alla ska ha samma förutsättningar.
Eftersom många tillresta utställare väljer att skänka fika-alternativet så kommer serveringen att behöva hjälp att ta emot fikat och sätta i kylar osv.

Samma gäller för fredag kväll som för torsdagen, ju fler vi varit som jobbat tillsammans desto tidigare kan alla få ”göra kväll”, sluttid för burförberedelser är dock kl. 19.00.

Det finns fortfarande luckor i bemanningen av info o entré samt kokardbordet under lördag och söndag, det gäller 2-timmarspass och ni som ännu inte satt upp er på schemat maila direkt till show@bjorkstakatten.se.
Det går jättefint att ta ett pass med någon annan, antingen om ni har egna förslag, eller om ni känner minsta osäkerhet och vill sitta med någon som gjort det förr. :)

lördag efter avslutad utställning behöver vi ställa i ordning inför söndagen, vilket innebär att alla BJKare stannar en stund och hjälps åt med detta.
Detsamma gäller förstås på söndagen, då det är dags att packa ihop vår utställning.
Alla kommer att vara lika trötta, men om vi alla hugger i så är det fort gjort då vi är många medlemmar och alla hjälps åt.

Vilken spännande och rolig helg vi har att se fram emot!

BJKs utställning har varit, och ska vara, mycket uppskattad av både utställare och besökare, så ni ska känna er i högsta grad delaktiga och stolta över det! =)

Ha en riktigt fin vecka önskar utställningsgruppen genom
Maria Laestander, utställningskommissarie